ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یکی از تکنیک های قدیمی بازاریابی است که با عمر نسبتا زیاد نسبت به سایر روش های بازاریابی دیجیتال، هنوز هم محبوبیت زیادی بین مردم و صاحبان کسب و کار دارد. به کمک ایمیل مارکتینگ کارهای مختلفی انجام می شود. مثلا یک شرکت برای معرفی محصولات و خدمات خود از این روش استفاده می کند یا یک شرکت دیگر برای ارتباط با مشتریان بالقوه یا نگهداری مشتریان فعلی خود سراغ ایمیل مارکتینگ می رود. همینطور ایمیل بستر مناسبی برای ارائه کدهای تخفیف است و بسیاری از کدهای تخفیف از طریق ایمیل ارسال می شوند. در واقع ایمیل مارکتینگ به تمام روش های ارتباطی با مشتری به کمک ایمیل گفته می شود.

تا چند وقت قبل که ایمیل به اندازه امروز محبوب نبود و هر کسی یک ایمیل شخصی برای خودش نداشت، کسب و کارها مجبور بودند سراغ روش هایی مثل پست، تلفن و غیره بروند. اما این روش ها به جز گران بودن مشکلات دیگری هم داشتند. ایمیل مارکتینگ یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین روش های بازاریابی به حساب می آید. در واقع شما در بسیاری از مواقع به صورت کاملا رایگان یا با پرداخت هزینه اندک می توانید کمپین خود را پیاده سازی کنید.

بعضی از افراد فکر می کنند دیگر عمر ایمیل مارکتینگ به سر رسیده و به درد همان دهه 90 میلادی می خورد که به شدت بازار ایمیل شخصی داغ بود. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. ایمیل مارکتینگ طی این سال ها در حال رشد و تکامل بوده و به نظر بسیاری از بازاریابان دیجیتال حتی محبوبیت آن بیشتر از قبل هم شده است.

 

منبع :

سون لرن


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها